Vilka avdelningar finns?

Tre Jula medarbetare på huvudkontoret

Avdelningar på huvudkontoret

 

Affärsutveckling 

Affärsutveckling handlar om att upptäcka, analysera och genomföra möjligheterna för företaget. Baserat på bolagets affärsplan, fungerar affärsutveckling enligt Julas vision, mål och strategier. I avdelningen affärsutveckling finns även Julas projektkontor.

Spontanansökan - Affärsutveckling

Ekonomi

Utan god ekonomisk styrning skulle Jula inte existera. Här är struktur och noggrannhet viktiga egenskaper. Ekonomiavdelningen förser ledning och organisation med korrekt information.

Spontanansökan - Ekonomi

HR

Julas främsta resurs är medarbetarna. HR-avdelningen arbetar med att attrahera, rekrytera och utveckla denna resurs, med grund i Julaandan. HR-avdelningen hanterar även Lön och förmåner samt Hållbarhet och Kommunikation.

Spontanansökan - HR

Kvalitet

Julas Kvalitetsavdelning är ansvarig för testning, kvalitetskontroll och uppföljning av Code of conduct. Även eftermarknaden hanteras på vår After Sales-avdelning, exempelvis reparationer, reklamationer, reservdelar och övrig service.

Spontanansökan - Kvalitet

Inköp

Att köpa stora volymer direkt från leverantör har alltid varit en hörnsten i Julas affär. Julas inköpsorganisation ansvarar dagligen för stora värden och för noggrann kvalitetskontroll. Stort ansvar och stora befogenheter är helt enkelt en del av vardagen för inköp. Att bygga lönsamma och hållbara relationer med leverantörerna är en annan del av jobbet. 

Spontanansökan - Inköp

IT

IT-avdelningen ansvarar för att Julas IT-system är säkra och fungerar effektivt. Det handlar bland annat om daglig drift av Julas samtliga datorer. IT-avdelningen ansvarar även för utveckling av Julas IT-system.

Spontanansökan - IT

Kundservice

Kunden är allt. Det blir tydligt på kundservice som dagligen möter ett stort antal kunder på Julas samtliga marknader. För oss är det viktigt med en hög servicenivå. Vi svarar bl.a. på tekniska frågor, fakturafrågor från våra JulaClub- och JulaPro-kunder och övriga frågor som öppettider, prisfrågor m.m. På kundservice möter vi kunden via telefon, mejl, chatt och sociala medier.

Spontanansökan - Kundservice

Marknad

Det mesta av Julas marknadsföring skapas av Julas marknadsavdelning. Här finns en Inhouse-avdelning med bred kompetens. På marknadsavdelningen finns även lojalitetsprogrammen JulaClub och JulaPro. Marknadsmixen består av bland annat direktreklam, TV-reklam och digital marknadsföring.

Spontanansökan - Marknad

Säkerhet

Julas säkerhetsavdelning behandlar frågor rörande säkerheten i hela organisationen. Det handlar om allt från snatterier, stölder och bedrägerier till bränder och personskador.

Spontanansökan - Säkerhet

Varuhusutveckling

Varuhusutveckling är precis vad det låter som. Arbetet kretsar kring utveckling av kedjedriften i hela organisationen.

Spontanansökan - Varuhusutveckling

Logistik

Inom logistik-avdelningen ryms hela varuflödet från leverantör till varuhus på vår Supply Chain-avdelning. Här hanterar vi leverantörsfakturor, orderläggning och vilken volym av varor som ska till varuhuset?  Även frakt- och tullfrågor hanteras på logistikavdelningen.

Spontanansökan - Logistik

Expansion

Här jobbar vi med nya etableringar på alla våra marknader samt planering och projektledning för uppbyggnaden av nya Julavaruhus.

Spontanansökan - Expansion

Medarebetare på Julas centrallager i SkaraTjänster på centrallagret

Centrallagret är navet i Julas logistik. I stort sett alla produkter som kommer till Julas varuhus går via centrallagret. 

Julas centrallager finns i Skara. Lagret är ett av Sveriges största i sitt slag, cirka 150 000 kvadratmeter. 

På lagret arbetar lagermedarbetare, dagtid, tvåskift eller kväll/helg. Nästan samtliga lagermedarbetare har trucken som primärt yrkesredskap. Lagerarbetet är helt digitalt och styrs delvis genom s.k. ”pick by voice”.

Spontanansökan - Centrallager

Tjänster i varuhusen

Två Jula varuhusmedarbeter med kund

Varuhuset är hjärtat i Julas verksamhet. Här möter produkterna kunden och här möter Julas medarbetare kunden öga mot öga. Servicetänkandet är givetvis centralt. 

I ett Julavaruhus finns bland annat varuhuschef, gruppledare och varuhusmedarbetare. 

En värld i ständig förändring ställer krav på utbildning. Jula har ett så kallat trainerprogram som varuhusmedarbetare kan genomgå med syfte att utbilda kollegor inom olika prioriterade områden.

Spontanansökan - Region Norr

Spontanansökan - Region Mitt

Spontanansökan - Region Väst

Spontanansökan - Region Syd

 

Du har 0 produkt att jämföra