2012-08-10

Jula till Borås

Nu är det dags för Jula att slå upp portarna i handelsstaden Borås.

I mars 2013 öppnar Jula på handelsområdet Lundaskog.
– Vi är glada att nu kunna täcka det som varit en vit fläck på kartan för Jula i Sverige. Borås är traditionsrikt när det gäller handel och det känns härligt att äntligen kunna etablera Julas koncept i staden, säger Joachim Frykberg, VD.

Julas varuhus öppnar i mitten av mars på handelsområdet Lundaskog som ligger utmed gamla Göteborgsvägen väster ut från Borås i direkt anslutning till Viaredsmotet.
– Vi har letat rätt läge länge i Borås. Knalleland är kaotiskt och överetablerat med en infrastruktur som inte passar Jula. Nu får vi istället ett tydligt bra läge där det är lätt att parkera med grannar som passar oss bra. Vi tror stenhårt på Lundaskog, säger Karl-Johan Blank, delägare och koncernchef.

Julas varuhus blir cirka 3 000 kvadratmeter stort och närmsta granne är City Gross. Kombinationen Jula och City Gross har visat sig vara framgångsrik i bland annat Skara, Gävle och Helsingborg. – Borås med omnejd erbjuder en stor kundbas med gott om duktiga hemmafixare. Vi tror starkt på handelscentrat Lundaskog och på vår kommande etablering i området, säger Joachim Frykberg.

Julas etablering i Borås blir företagets 36:e i ordningen i Sverige.

För övriga frågor hänvisas till:
Joachim Frykberg, VD Jula AB, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se
Niklas Lindström, Marknadschef, +46 738-09 10 08, niklas.lindstrom@jula.se