

Detta gör vi med anledning av Coronaviruset
Jula vidtar under rådande omständigheter åtgärder för medarbetare och kunder. Som en av få aktörer i branschen är Jula COVID-19-certifierat (mer info längre ner). I våra varuhus utökar vi våra ansträngningar för att minska smittorisker genom riktlinjer för hygien, desinficering med vår testade produkt LifeClean, social distans och rutiner vid sjukdomssymptom.
Jula följer förordningarna kring maximalt antal besökare i våra varuhus (2§ HSLF-FS 2021:2). Besöksantalet är bedömt i förhållande till varuhusets tillgängliga yta, där varje besökare tillräknas 10 m² i beräkningen. Maximalt besöksantal kan variera beroende på varuhusets storlek, men vi kommunicerar aktuellt maxantal i kundentrén för varje varuhus.
Vi eftersträvar samtidigt samma höga tillgänglighet till Julas produkter och erbjudanden som vanligt, genom t.ex. leveranser, varuförsörjning och öppettider.
• Ordinarie öppettider i största möjliga mån (se öppettider här)
• Regelbunden påfyllning av varor med hög efterfrågan
• Uppdaterad lagerstatus på jula.se och i Jula-appen
• Fri frakt till våra varuhus
• Drive in – beställ online, få varorna utlämnade till bilen efter leverans till varuhuset
• Öppet köp i 60 dagar
• Möjlighet till faktura och delbetalning
• Fria returer i varuhus

Jula är COVID-19-certifierat
Jula är en av få aktörer i branschen som är COVID-19-certifierade av Safe Asset Group. Certifieringen innebär att en tredjepart har granskat och godkänt våra rutiner och handlingsplan (och fortsätter göra det kontinuerligt). Vi upprätthåller därför en trygg miljö för medarbetare och kunder som besöker oss. Exempel på några av våra många åtgärder:
• Vi desinficerar regelbundet beröringspunkter i varuhuset
• Handsprit finns tillgängligt vid ingång och ute i varuhuset
• Det finns plexiglas vid kassor och kundservice
• Det finns handskydd till kundkorgarna
• Avståndsmarkörer finns på golvet (och Julas stora varuhus gör det lätt att hålla distans)
• Slussning in/ut från våra varuhus kan förekomma vid höga besöksantal

Så fungerar Hämta i varuhus – Drive in
- Gör din beställning som vanligt på jula.se och välj leveransalternativet ”Hämta i varuhus”
- När du får SMS om att din order anlänt till varuhuset (3-5 arbetsdagar) så är vi redo att lämna ut din order.
- Åk till ditt varuhus och parkera på angiven plats
- Följ instruktionerna i ditt SMS för att meddela personalen att du är redo att ta emot din order.
- Personal från varuhuset kommer komma ut med din order inom kort.
Läs mer >>>
Vanliga frågor och svar

Har Julas varuhus öppet som vanligt?
Ja, Julas varuhus har öppet som vanligt. Du kan hitta öppettiderna för ditt närmsta varuhus här.
Hur hanterar vi situationen i varuhusen?
I varuhusen anstränger vi oss för att minska smittorisker genom riktlinjer för hygien, desinficering, social distans och givetvis rutiner vid sjukdomssympton. Vi desinficerar regelbundet vanliga beröringspunkter, det finns avståndsmarkörer på golvet och det sitter plexiglas vid kassan.
Var kan jag se om varan finns i lager?
Du kan se om varan finns på lager i ditt varuhus direkt på produktsidan, både på vår hemsida och i appen. Vi håller lagerstatusen uppdaterad.
Handla på e-handel
Precis som vanligt kan du även handla på vår e-handel och i appen, 24 timmar om dygnet. Vi erbjuder leverans till ombud eller fri frakt till våra varuhus.
Hur hjälper Jula till med samhällsviktiga produkter?
Vi får just nu många produktförfrågningar från myndigheter och sjukvård. Det är prioriterat för oss att hålla löpande kontakter med dessa för att se hur vi kan bistå på bästa sätt.