• Fri frakt till varuhus
  • Öppet köp i 60 dagar
  • 15 000 noga utvalda produkter

Detta gör vi med anledning av Coronaviruset

Jula vidtar precis som de flesta andra företag mängder av åtgärder – både för våra medarbetare och för våra kunder. I våra varuhus utökar vi våra ansträngningar för att minska smittorisker genom riktlinjer för hygien, desinficering, social distans och rutiner vid sjukdomssymptom.

Vi eftersträvar samtidigt samma höga tillgänglighet till Julas produkter och erbjudanden som vanligt, genom t.ex. leveranser, varuförsörjning och öppettider. I tider som dessa ökar våra kunders behov av vissa typer av varor. Vi försöker tillgodose dessa behov i så stor omfattning som möjligt.

 

  • Ordinarie öppettider i största möjliga mån (se öppettider här)
  • Regelbunden påfyllning av varor med hög efterfrågan
  • Uppdaterad lagerstatus på jula.se och i Jula-appen
  • Fri frakt till våra varuhus
  • Öppet köp i 60 dagar (gäller fr.o.m. 2020-03-20)
  • Möjlighet till faktura och delbetalning
  • Fria returer i varuhus

Vanliga frågor och svar

Har Julas varuhus öppet som vanligt?

Ja, Julas varuhus har öppet som vanligt. Du kan hitta öppettiderna för ditt närmsta varuhus här.

 

Hur hanterar vi situationen i varuhusen?

I varuhusen anstränger vi oss för att minska smittorisker genom riktlinjer för hygien, desinficering, social distans och givetvis rutiner vid sjukdomssympton.

 

Var kan jag se om varan finns i lager?

Du kan se om varan finns på lager i ditt varuhus direkt på produktsidan, både på vår hemsida och i appen. Vi håller lagerstatusen uppdaterad.

 

Handla på e-handel

Precis som vanligt kan du även handla på vår e-handel och i appen, 24 timmar om dygnet. Vi erbjuder leverans till ombud eller fri frakt till våra varuhus.

 

Hur hjälper Jula till med samhällsviktiga produkter?

Vi får just nu många produktförfrågningar från myndigheter och sjukvård. Det är prioriterat för oss att hålla löpande kontakter med dessa för att se hur vi kan bistå på bästa sätt.