Jula lanserar Pro Workwear

Blueweare Pro 180810 1 Jula lanserar nu ett helt nytt sortiment arbetskläder, Pro Workwear. Den nya kollektionen är omfattande med bland annat byxor, jackor, fleecar, T-shirts, underställ, mössor, strumpor, handskar, skärp och skor. – Med konceptet Pro Workwear höjer Jula nivån på arbetskläder och blir en urstark spelare på marknaden. Med det nya sortimentet vill vi nå ut till den medvetne kunden som idag kanske inte handlar sina arbetskläder på Jula, säger Per-Gunnar Eklöf, affärsområdeschef för Julas klädsortiment.

Med konceptet Pro Workwear höjer Jula nivån på arbetskläder och blir en urstark spelare på marknaden. Med det nya sortimentet vill vi nå ut till den medvetne kunden som idag kanske inte handlar sina arbetskläder på Jula Per-Gunnar Eklöf, affärsområdeschef för Julas klädsortiment

Pro Workwear är en kollektion för småföretagare och hemmaproffs, som idag kanske handlar lite dyrare arbetskläder. – Med vårt nya sortiment arbetskläder vill vi hjälpa den mer ”kräsna” kunden att hitta kläder av samma kvalité, design och funktion, men till ett avsevärt bättre pris, säger Per-Gunnar Eklöf. Bästa priset Det nya sortimentet är heltäckande och omfattar cirka 110 nya artikelnummer. Arbetsbyxor och skor är utvecklade enligt konstens alla regler vad gäller kvalité, funktion och passform, och kommer att ha marknadens bästa pris i segmentet. – Med Pro Workwear erbjuder vi ett prisvärt alternativ till de dyrare märkena utan att ge avkall på kvalité och funktion, säger Per-Gunnar Eklöf. Julas nya klädkollektion lanseras den 21 september och finns då tillgänglig i varuhus och på webben.