Rekordsommar för Jula – omsatte 1,5 miljarder

Jula40years party store 2019 SE Jula är en pigg 40-åring. Siffrorna för juni och juli visar på ett rejält försäljningsrekord, totalt landade omsättningen på över 1,5 miljarder SEK. – Vi har haft en fantastisk sommar med fler kunder än någonsin till våra varuhus och till vår e-handel. Extra roligt är att vi kan konstatera en organisk tillväxt i jämförbara enheter, säger Joachim Frykberg, VD Jula.

Vi har haft en fantastisk sommar med fler kunder än någonsin till våra varuhus och till vår e-handel. Extra roligt är att vi kan konstatera en organisk tillväxt i jämförbara enheter Joachim Frykberg, VD Jula

Vad är då anledningen till att 40-årsjubilerande Jula utvecklas så starkt? – Vi tror mycket på vårt koncept med gedigna fysiska varuhus i kombination med en stark e-handel, och bra logistik. Vi har ju fördelen att ha norra Europas största lager som gått för högvarv hela sommaren. Med vår erfarenhet erbjuder vi rätt sortiment, med mycket roliga och spännande nyheter, vid rätt tidpunkt. Jag är även mycket stolt över vår personal som med stort engagemang alltid ger våra kunder ett varmt välkomnande och bra service, säger Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef. Ledarskap och kultur Totalt ökade omsättningen i Sverige, jämfört med föregående år, med cirka 17 procent. – Vi kan konstatera att våra låga priser lockar många nya kunder, samtidigt som vi har kvar våra trogna kunder i våra kundklubbar, JulaClub och JulaPro. Samtidigt jobbar vi hela tiden hårt med vårt ledarskap och vår kultur. Vi har en personal som möter kunden på ett fantastiskt sätt varje dag, säger Joachim Frykberg.