Jula tecknar nytt sponsoravtal med Skara HF

Skara HF 2019-2020 Ett nytt flerårigt sponsoravtal har slutits mellan Skara HF och Jula. – Vi är mycket glada och stolta att vara en av huvudsponsorerna till Skara HF, en av Sveriges elitklubbar i handboll. Det känns bra att kunna vara med som en viktig del i en verksamhet som vi vet berör och engagerar många Skarabor. Det var även värdefullt för Skara HF att få till ett skyndsamt upplägg, som ger bra förutsättningar för klubben, vilket vi var snabba att ställa upp på, säger Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef i Jula Holdingkoncernen.

Sponsoravtalet är ett stort och långsiktigt åtagande från Julas sida, med syfte att säkra Skara HF:s satsning mot slutspel i handbollens högsta division. –  Vi tror mycket på hårdsatsande Skara HF som ett topplag i elitserien. Det är även viktigt för Skara att Skara HF, ortens främsta elitlag, lyckas. Klubben är exempelvis en väsentlig faktor i utvecklingen av Skara handbollsgymnasium, säger Joachim Frykberg, VD Jula. Stort engagemang Avtalet med Skara HF är långt ifrån det enda sponsorsåtagande som Jula har. Inom Jula finns ett stort engagemang för det lokala föreningslivet vilket syns bland annat genom sponsring av ett stort antal idrottsföreningar och idrottare i Skara och Skaraborg. – Det känns mycket bra att Jula finns med oss långsiktigt i vår fortsatta satsning. Det ger bra förutsättningar att utvecklas ytterligare i vår strävan att etablera oss i toppen av elitserien, säger Stefan Jern, ordförande Skara HF.