Nu lanseras Jula-must

Jula must Lagom till årets julhandel lanseras den nya Jula-musten. – Vi är mycket stolta att nu kunna erbjuda våra kunder Jula-must. Det är en dryck som givetvis har inspiration från julmusten, men med ett eget unikt recept, säger Christian Blank, affärsområdeschef för Hem & Hushåll på Jula.

Jula-musten ä ​ r framtagen av Jula, och producerad i Sverige tillsammans med välrenommerade dryckestillverkare. – Det är givetvis även en kul grej för oss som företag, att nu, när vi firar 40 år, kunna erbjuda vår egen Jula-must. Vi hoppas att Jula-musten kommer att få en flygande start under årets julhandel, säger Christian Blank. Helt enkelt god Must är stort i Norden och Jula-musten kommer även att lanseras på den norska marknaden. – På Jula siktar vi alltid högre för att kunna erbjuda alla våra kunder det bästa. Vi vet att vi har många engagerade kunder, inte minst i våra kundklubbar JulaClub- och JulaPro, med närmare tre miljoner medlemmar. Här finns trogna kundgrupper som vi hoppas ska uppskatta Jula-musten, säger Christian Blank. Jula-musten finns både som ”original” (d.v.s. sockersötad) och som ”light”. – Vi har tillsammans med leverantörens experter gjort omfattande smaktester, och vi är mycket nöjda med slutresultatet, det är helt enkelt en god must, säger Christian Blank.