Jula Holding investerar i eSite Power Systems

eSite-x10-in-Burkina-Faso-5-2 width-2000 Jula Holdingkoncernen går nu in och investerar i eSite Power Systems. Satsningen ligger helt i linje med Jula Holdings övergripande hållbarhetsarbete. – Jula Energi & Miljö är det senaste tillskottet i Jula Holdingkoncernen. Jag kände direkt när jag såg möjligheten att tillsammans med Skaraborg Invest investera i eSite Power Systems med dess unika produkt, att det passar bra in i den typ av investeringar som Jula Energi & Miljö ska göra, säger Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef för Jula Holding.

Jula Holdings investering sker tillsammans med Skaraborg Invest. Med koncernutveckling inom Jula Holding skapas nu möjligheter att agera i bolag som ligger utanför den traditionella ”Julasfären”. – Vi investerar gärna på vår hemmaplan i Skaraborg, med syfte att utveckla företagandet och skapa mer jobbtillfällen. Vidare fokuserar vi alltid på att effektivisera energianvändning och säkerställa att vi är resurseffektiva. Denna satsning ligger således helt i linje med det som vi vill bidra till i vårt hållbarhetsarbete, säger Joachim Frykberg, VD Jula Holding. Trygghet och utveckling Att Jula Holding nu går in och blir delägare ger ytterligare trygghet i utvecklingen av eSite Power Systems. – Det känns väldigt bra för oss att även Jula Holding gick in och investerade separat. Jula Holding är en stor lokal aktör vilket ger trygghet för oss som jobbar i organisationen. Det stärker oss i vår fortsatta utveckling, säger Mattias Karlsson, VD eSite Power Systems.