Kundservice

Kvinna som pratar i headset

Kontakta vår kundservice när du behöver hjälp med tekniska frågor, behöver tips och råd om våra produkter eller behöver hjälp med reservdelar och servicefrågor.

Vi har samlat de vanligaste frågorna i vår F.A.Q. nedan.

Du kan även kontakta kundservice via telefon, mejl och chatt, måndag till fredag mellan klockan 08.00 - 20.00 samt lördag och söndag mellan 10.00 – 17.00.

 

  • Jag har inte fått min faktura?

    Vill du göra en betalning före du fått hem din faktura så kan du alltid betala in och ange ditt vanliga OCR-nummer, varje faktura du får har samma OCR-nummer. Har du mer frågor kontakta gärna kundcenter.

  • Kan jag ringa direkt till ett varuhus?

    All kontakt med Jula sker via Julas Kundcenter. Där får du hjälp och vägledning i alla dina ärenden.

  • Se lagersaldo i ditt varuhus

    För att se lagersaldo på ditt varuhus så går du tillväga på följande sätt:

    Se till att det är rätt varuhus valt i den grå rutan uppe till vänster på hemsidan, här har vi valt att handla i Skara.

    Sök och navigera fram till den produkt du är intresserad av. Gå in på den valda produkten så ser du en ruta som ser ut såhär:

    Är det gott om produkter så ser du en grön bock och att den finns i lager, Du ser även hyllplacering som i detta fallet är G054. Här finns även information som varuhusets öppettider samt telefonnummer till vårt Kundcenter. Du ser också hyllplacering och lagerstatus i de närmsta varuhusen.

    Det finns även andra statusar på lagersaldo, du ser hur de ser ut och förklaringen nedan.

     - När en produkt är slut i varuhuset.                       


     - När det finns ett fåtal kvar av en produkt, då visas även antal kvar i varuhuset.

     

     - Detta visas när vi har en ny produkt som är på väg in i vårt sortiment. 

     
  • Sök och handla

    Julas hemsida har en mängd funktioner som gör det enklare för dig att hitta det just du söker. Dels har vi kategorilistan som ligger till vänster på hemsidan där du kan se sortimentet över en kategori-vy, varje kategori har i sin tur en underkategori med ett mer specificerat utbud.

     

    Vi har även en sökfunktion som kan användas för att söka efter produkter eller artikelnummer. Dessa två funktioner kan även sammanföras för ultimat sökresultat. Till exempel kan man söka på ”värme”, och sedan specificera sig med att välja Hem och Hushåll i kategorilistan till vänster.

     

    Jula erbjuder handel i våra varuhus och har ingen hemleverans. För att veta vilket varuhus du har närmast dig kan du gå in på ”Våra varuhus” längst upp på hemsidan.

     

    Har du frågor kan du alltid ta hjälp av vår chatt som du får fram om du klickar på ”Svar direkt” som finns till höger på varje sida.

  • Hur reklamerar jag min produkt?

    För att reklamera din vara så besöker du ditt närmsta Jula-varuhus tillsammans med ditt inköpsbevis. Personalen i varuhuset hjälper dig med att ta ärendet vidare. Om det är en produkt med fast installation till exempel värmepump eller varmvattenberedare så rekommenderar vi dig att kontakta den tekniska supporten innan du monterar ned någonting för bästa möjliga lösning. Vissa märkesprodukter har egna serviceverkstäder man kan besöka direkt för snabbast service, kontakta gärna kundcenter om ni har några frågor kring detta.

  • Har Jula öppet köp?

    Jula erbjuder öppet köp i 30 dagar efter köptillfället. För att lämna tillbaka en produkt på öppet köp så krävs det att produkten är i obruten förpackning och oförändrat skick. Det enda inköpsbevis som godtas vid öppet köp är originalkvittot. 

  • Logga in på mina sidor

    Inloggning sker via knappen längst upp till höger på vår hemsida. Har man aldrig varit inloggad förut men är medlem krävs det att man går igenom följande steg:


    Klicka på ”Logga in” och välj sedan ”Registrera konto/ansök om medlemskap”.


    Fyll i din E-postadress, välj ditt lösenord och klicka sedan på ”Jag är redan JulaClub-medlem”.  Fyll i kort och personnummer sedan väljer du ”Skapa konto”, nu är ditt konto skapat och du är inloggad.


    Nästa gång kan du enkelt logga in med din e-postadress samt det lösenord du valt.

  • När kommer min faktura?

    När du har handlat med ditt JulaSmart-kort så kommer din faktura nästkommande månad. Handlar du produkter i Januari kommer fakturan för det i februari, och för det du handlat i Februari kommer fakturan i Mars.

  • Har Jula teknisk support?

    Jula erbjuder teknisk support och vägledning för alla våra produkter. Du kan antingen kontakta kundcenter eller komma in till varhuset så hjälper vi dig med ditt ärende. Vissa produkter och områden kräver certifierad support och då informerar vi dig om detta.

  • Var ser jag mina bonuspoäng?

    Dina bonuspoäng ser du om du loggar in på Mina Sidor. På förstasidan syns det hur många poäng man tillfälligt har i sin poängbank och hur många poäng det är kvar till nästa bonuscheck.

  • När kommer min bonuscheck?

    Din bonuscheck utbetalas månadsvis och du får meddelande om detta till din registrerade e-post. Avräkningen sker månaden innan utbetalning och du får de bonusgrundade poängen avdragna från din poängpott vid avräkningen och själva checken kommer i mitten på månaden. För att läsa mer om bonus och hur det fungerar besök http://www.jula.se/julaclub/villkor-for-julaclub/.

  • Var finns manualen till min produkt?

    Förutom den medföljande manualen så kan man under varje artikel på hemsidan finna en flik som heter Dokument. Den ligger bredvid Produktinfo och Kundrecensioner. Där kan man finna eventuell manual eller säkerhetsblad relaterat till produkten. Syns inte fliken finns så ber vi dig kontakta Kundcenter så hjälper vi dig söka efter rätt dokument.

  • Var hittar jag reservdelar till min produkt?

    Jula tillhandahåller reservdelar till en mängd olika produkter i vårt sortiment. Vi rekommenderar dig att kontakta Teknisk Support på vårt Kundcenter så besvarar vi vad som gäller för just din produkt. Märkesprodukter som t.ex. Black & Decker, Stiga och Bosch har ofta egen försäljning av reservdelar, du kan se mer på respektive märkes hemsida.

  • Kan jag handla på faktura?

    Ja det kan du, som privatperson går man med i JulaSmart och som företagskund JulaPro. Det kan du göra antingen via ditt lokala varuhus eller via vår hemsidan går in på det medlemskap du är intresserad av.

  • Garanti

    Jula lämnar i regel 12 månaders garanti på de flesta varor med undantag för uppladdningsbara batterier och godis. Vissa modeller och märken kan ha förlängd garanti men då är detta skrivet på hemsidan och förpackningen. Är du osäker vad som gäller just din produkt, skriv i chatten så besvarar vi direkt.

Lägg till filer

Adress

Jula Sverige AB
Box 363
532 24 SKARA
Org.nr 556944-7856

Inspelning av samtal till kundservice

När du ringer Jula AB:s kundservice, spelas samtalet automatiskt in. Det gör vi för att dialogträna våra medarbetare, anpassa vårt talsvar samt utveckla vårt arbetssätt, i syfte att förbättra för dig som kund. De inspelade samtalen sparas normalt i max 30 dagar. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy eller om datalagring på www.regeringen.se eller www.pts.se

Kundservice

  • Måndag–fredag 8.00-20.00
  • Lördag och söndag 10.00-17.00
  • Telefon: 0511-34 20 00

Reklamation

  • Måndag–fredag 8.00-17.00
  • Telefon: 0511-34 20 00
Du har 0 produkt att jämföra