Allt för hemmafixare och proffs.

Kundservice

Kvinna som pratar i headset

Kontakta vår kundservice när du behöver hjälp med tekniska frågor, behöver tips och råd om våra produkter eller behöver hjälp med reservdelar och servicefrågor.

Vi har samlat de vanligaste frågorna i vår F.A.Q. nedan.

Du kan även kontakta kundservice via telefon, mejl och chatt, måndag till fredag mellan klockan 08.00 - 20.00 samt lördag och söndag mellan 10.00 – 17.00.

 

  • Jag har inte fått min faktura?

    Vill du göra en betalning före du fått hem din faktura så kan du alltid betala in och ange ditt vanliga OCR-nummer, varje faktura du får har samma OCR-nummer. Har du mer frågor kontakta gärna kundcenter.

  • Kan jag ringa direkt till ett varuhus?

    All kontakt med Jula sker via Julas Kundcenter. Där får du hjälp och vägledning i alla dina ärenden.

  • Hur reklamerar jag min produkt?

    För att reklamera din vara så besöker du ditt närmsta Jula-varuhus tillsammans med ditt inköpsbevis. Personalen i varuhuset hjälper dig med att ta ärendet vidare. Om det är en produkt med fast installation till exempel värmepump eller varmvattenberedare så rekommenderar vi dig att kontakta den tekniska supporten innan du monterar ned någonting för bästa möjliga lösning. Vissa märkesprodukter har egna serviceverkstäder man kan besöka direkt för snabbast service, kontakta gärna kundcenter om ni har några frågor kring detta.

  • Har Jula öppet köp?

    Jula erbjuder öppet köp i 30 dagar efter köptillfället. För att lämna tillbaka en produkt på öppet köp så krävs det att produkten är i obruten förpackning och oförändrat skick. Det enda inköpsbevis som godtas vid öppet köp är originalkvittot. 

  • När kommer min faktura?

    När du har handlat med ditt JulaSmart-kort så kommer din faktura nästkommande månad. Handlar du produkter i Januari kommer fakturan för det i februari, och för det du handlat i Februari kommer fakturan i Mars.

  • Har Jula teknisk support?

    Jula erbjuder teknisk support och vägledning för alla våra produkter. Du kan antingen kontakta kundcenter eller komma in till varhuset så hjälper vi dig med ditt ärende. Vissa produkter och områden kräver certifierad support och då informerar vi dig om detta.

  • Var ser jag mina bonuspoäng?

    Dina bonuspoäng ser du om du loggar in på Mina Sidor. På förstasidan syns det hur många poäng man tillfälligt har i sin poängbank och hur många poäng det är kvar till nästa bonuscheck.

  • När kommer min bonuscheck?

    Din bonuscheck utbetalas månadsvis och du får meddelande om detta till din registrerade e-post. Avräkningen sker månaden innan utbetalning och du får de bonusgrundade poängen avdragna från din poängpott vid avräkningen och själva checken kommer i mitten på månaden. För att läsa mer om bonus och hur det fungerar besök http://www.jula.se/julaclub/villkor-for-julaclub/.

  • Var hittar jag reservdelar till min produkt?

    Jula tillhandahåller reservdelar till en mängd olika produkter i vårt sortiment. Vi rekommenderar dig att kontakta Teknisk Support på vårt Kundcenter så besvarar vi vad som gäller för just din produkt. Märkesprodukter som t.ex. Black & Decker, Stiga och Bosch har ofta egen försäljning av reservdelar, du kan se mer på respektive märkes hemsida.

  • Kan jag handla på faktura?

    Ja det kan du, som privatperson går man med i JulaSmart och som företagskund JulaPro. Det kan du göra antingen via ditt lokala varuhus eller via vår hemsidan går in på det medlemskap du är intresserad av.

  • Garanti

    Jula lämnar i regel 12 månaders garanti på de flesta varor med undantag för uppladdningsbara batterier och godis. Vissa modeller och märken kan ha förlängd garanti men då är detta skrivet på hemsidan och förpackningen. Är du osäker vad som gäller just din produkt, skriv i chatten så besvarar vi direkt.

Lägg till filer

Adress

Jula Sverige AB
Box 363
532 24 SKARA
Org.nr 556944-7856

Inspelning av samtal till kundservice

När du ringer Jula AB:s kundservice, spelas samtalet automatiskt in. Det gör vi för att dialogträna våra medarbetare, anpassa vårt talsvar samt utveckla vårt arbetssätt, i syfte att förbättra för dig som kund. De inspelade samtalen sparas normalt i max 30 dagar. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy eller om datalagring på www.regeringen.se eller www.pts.se

Kundservice

  • Måndag–fredag 8.00-20.00
  • Lördag och söndag 10.00-17.00
  • Telefon: 0511-34 20 00

Reklamation

  • Måndag–fredag 8.00-17.00
  • Telefon: 0511-34 20 00