Allt för hemmafixare och proffs.

Kundservice

Kvinna som pratar i headset

Kontakta vår kundservice när du behöver hjälp med tekniska frågor, behöver tips och råd om våra produkter eller behöver hjälp med reservdelar och servicefrågor.

Vi har samlat de vanligaste frågorna i vår F.A.Q. nedan.

Du kan även kontakta kundservice via telefon, mejl och chatt, måndag till fredag mellan klockan 08.00 - 20.00 samt lördag och söndag mellan 10.00 – 17.00.

 

  • Jag har fått ett mail om att recensera en produkt som jag köpt på Jula. Vad ska recensionen innehålla?

    Alla kunder har möjlighet att recensera produkter på vår hemsida, som köpts på Jula. Du som är JulaClub-medlem kan ibland få ett mail med frågan om du vill recensera en produkt som du köpt från Jula. Produktrecensioner hjälper andra kunder att få mer information om produkten, och den hjälper oss på Jula att förstå vad våra kunder har för åsikter om produkterna.  För att recensionerna ska tillföra värde för andra kunder och för oss på Julas huvudkontor så bör en recension innehålla:

     

    •  Varför tycker du om eller inte om denna produkt?
    • Hur skulle du jämföra den med liknande produkter?
    • Vem skulle du rekommendera den till?

     

    Försök att få recensionen att enbart handla om produkten:

    • Beskriv inte dina erfarenheter av säljaren eller leveransen.
    • Inkludera inte länkar eller personlig information som adresser, telefonnummer m.m.
    • Inkludera inte reklam eller referenser till andra erbjudanden eller webbplatser.

     

    Din recension kommer att läsas av en moderator och publiceras bara om den följer dessa riktlinjer.

  • Vilka produktrecensioner godkänns inte?

    De produktrecensioner som ni kunder lämnar om våra produkter, är till för att hjälpa andra kunder och oss på Jula att förstå hur produkterna fungerar och vilka åsikter som finns om dem. Det kan hända att recensioner inte godkänns. Den som skickar recensionen får då information om att recensionen inte godkänns. Recensioner godkänns inte om de innehåller:

    • Åsikter om annat än produkten som man recenserar
    • Ett ovårdat språk med till exempel svordomar eller påhopp
    • Personlig information
    • Hänvisningar till andra företags produkter eller erbjudanden
    • Åsikter om köpupplevelsen eller Jula som företag

     

    Om en produkt varit trasig vid leverans eller skadad i förpackningen, så ber vi dig att komma in med den till ett Julavaruhus eller returnera den om det är en e-handelsorder. Recensioner med reklamationer publiceras ej, eftersom det ej beskriver produkten utan att det då handlar om en defekt produkt.

  • Jag har inte fått min faktura?

    Vill du göra en betalning före du fått hem din faktura så kan du alltid betala in och ange ditt vanliga OCR-nummer, varje faktura du får har samma OCR-nummer. Har du mer frågor kontakta gärna kundcenter.

  • Kan jag ringa direkt till ett varuhus?

    All kontakt med Jula sker via Julas Kundcenter. Där får du hjälp och vägledning i alla dina ärenden.

  • Hur reklamerar jag min produkt?

    För att reklamera din vara så besöker du ditt närmsta Jula-varuhus tillsammans med ditt inköpsbevis. Personalen i varuhuset hjälper dig med att ta ärendet vidare. Om det är en produkt med fast installation till exempel värmepump eller varmvattenberedare så rekommenderar vi dig att kontakta den tekniska supporten innan du monterar ned någonting för bästa möjliga lösning. Vissa märkesprodukter har egna serviceverkstäder man kan besöka direkt för snabbast service, kontakta gärna kundcenter om ni har några frågor kring detta.

  • Har Jula öppet köp?

    Jula erbjuder öppet köp i 30 dagar efter köptillfället. För att lämna tillbaka en produkt på öppet köp så krävs det att produkten är i obruten förpackning och oförändrat skick. Det enda inköpsbevis som godtas vid öppet köp är originalkvittot. 

  • När kommer min faktura?

    När du har handlat med ditt JulaSmart-kort så kommer din faktura nästkommande månad. Handlar du produkter i Januari kommer fakturan för det i februari, och för det du handlat i Februari kommer fakturan i Mars.

  • Har Jula teknisk support?

    Jula erbjuder teknisk support och vägledning för alla våra produkter. Du kan antingen kontakta kundcenter eller komma in till varhuset så hjälper vi dig med ditt ärende. Vissa produkter och områden kräver certifierad support och då informerar vi dig om detta.

  • Var ser jag mina bonuspoäng?

    Dina bonuspoäng ser du om du loggar in på Mina Sidor. På förstasidan syns det hur många poäng man tillfälligt har i sin poängbank och hur många poäng det är kvar till nästa bonuscheck.

  • När kommer min bonuscheck?

    Din bonuscheck utbetalas månadsvis och du får meddelande om detta till din registrerade e-post. Avräkningen sker månaden innan utbetalning och du får de bonusgrundade poängen avdragna från din poängpott vid avräkningen och själva checken kommer i mitten på månaden. För att läsa mer om bonus och hur det fungerar besök http://www.jula.se/julaclub/villkor-for-julaclub/.

  • Var hittar jag reservdelar till min produkt?

    Jula tillhandahåller reservdelar till en mängd olika produkter i vårt sortiment. Vi rekommenderar dig att kontakta Teknisk Support på vårt Kundcenter så besvarar vi vad som gäller för just din produkt. Märkesprodukter som t.ex. Black & Decker, Stiga och Bosch har ofta egen försäljning av reservdelar, du kan se mer på respektive märkes hemsida.

  • Kan jag handla på faktura?

    Ja det kan du, som privatperson går man med i JulaSmart och som företagskund JulaPro. Det kan du göra antingen via ditt lokala varuhus eller via vår hemsidan går in på det medlemskap du är intresserad av.

  • Garanti

    Jula lämnar i regel 12 månaders garanti på de flesta varor med undantag för uppladdningsbara batterier och godis. Vissa modeller och märken kan ha förlängd garanti men då är detta skrivet på hemsidan och förpackningen. Är du osäker vad som gäller just din produkt, skriv i chatten så besvarar vi direkt.

  • Hur kan jag se om min beställning skickats?

     

    I ditt bekräftelsemejl fick du ett kolli-id som ger dig möjligheten att söka via den speditör som valts. I mejlet finns en länk som tar dig direkt till den sidan.

  • Hur mycket kostar frakten?

    Kostnaden beror på transportsätt och paketets storlek, läs mer på Leverans och fraktalternativ

     

  • Vilka betalsätt kan jag använda?

    Jula erbjuder flera olika betalningsmetoder, du finner dem på Betalningsalternativ

  • Jag har köpt via e-handel och ångrar mitt köp

    Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. För att se hur du returnerar din produkt gå till Returnera en produkt för mer information

  • Hur lång leveranstid är det på min beställning?

    Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar, du ser mer om leveranser på Leverans och fraktalternativ

  • Jag hittar inte min följesedel?

    Din leveransbekräftelse skickas digitalt i och med beställningen, i paketet finns inget fysisk papper.

  • Hur returnerar jag min produkt?

    För att returnera produkt kan du besöka närmsta varuhus i det land produkten är köpt. Är produkten köpt via e-handel har du rätt att skicka in den men tänk returnera i varuhus alltid är kostnadsfritt. Läs mer om hur du returnerar din produkt på Returnera din produkt

Lägg till filer

Adress

Jula Sverige AB
Box 363
532 24 SKARA
Org.nr 556944-7856

Inspelning av samtal till kundservice

När du ringer Jula AB:s kundservice, spelas samtalet automatiskt in. Det gör vi för att dialogträna våra medarbetare, anpassa vårt talsvar samt utveckla vårt arbetssätt, i syfte att förbättra för dig som kund. De inspelade samtalen sparas normalt i max 180 dagar. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy eller om datalagring på www.regeringen.se eller www.pts.se

Kundservice

  • Måndag–fredag 8.00-20.00
  • Lördag och söndag 10.00-17.00
  • Telefon: 0511-34 20 00

Reklamation

  • Måndag–fredag 8.00-17.00
  • Telefon: 0511-34 20 00