• Alltid fri frakt till varuhus
  • Fri frakt till ombud från 999.-

Hööks blir delägare i horsetechbolaget Ridesum - vill innovera sporten tillsammans

ridesum 1 Hööks går in som minoritetsägare i träningsappen Ridesum, sedan tidigare backade av bland annat de tunga investerarna Zenith Group och en av Sveriges mäktigaste inom ridsporten, Lisen Bratt Fredricson. – Vi ser stora fördelar i samarbeten och synergier mellan bolagen, säger Joachim Höök, vd på Hööks.

Nu tar vi ännu ett kliv in i den digitala världen och förstärker Ridesum i deras resa samt vår position som ledare inom hästsport. Joachim Höök, vd Hööks Hästsport

– Nu tar vi ännu ett kliv in i den digitala världen och förstärker Ridesum i deras resa samt vår position som ledare inom hästsport. Tillsammans kan vi marknadsföra oss mot samma kundgrupp och stärka varandras varumärken. Vi kan dessutom dela kunskap och insikter, allt för kundens bästa. Det känns riktigt roligt och spännande, säger Joachim Höök. I Ridesum kan ryttare få kontakt med mer än 1600 internationella tränare och experter inom ett brett spektrum av discipliner, färdigheter och nivåer. Livevideoträningen kan användas i en mängd olika situationer – till exempel för dressyr- eller hopplektioner, coachning på tävlingar, mental rådgivning eller sadelutprovning. Nyligen lanserades även funktionen Ridesum Pocket Office, ett mobilt kontor för hästföretagare. – Att Hööks kommer in som ägare i Ridesum innebär att vi gemensamt utvecklar sporten genom att tillgängliggöra träning och smarta produkter till alla. Hööks kommer in med djup kunskap och ett brett nätverk inom ridsporten. Vi kan göra varandra bättre på många olika sätt, bland annat genom innovativa samarbeten för att accelerera våra affärer både på hemmaplan och internationellt. Jag är jätteglad över att få med Hööks som delägare och samarbetspartner, säger Jenny Stråhle, vd på Ridesum.