• Fri frakt till varuhus
  • 30 dagar öppet köp
  • 15 000 noga utvalda produkter

Kundservice

Kontakta vår Kundservice när du behöver hjälp med tekniska frågor, behöver tips och råd om våra produkter eller behöver hjälp med reservdelar och servicefrågor.

Vi har samlat de vanligaste frågorna i vår F.A.Q. nedan.

Du kan kontakta kundservice via telefon på 0511-34 20 00 måndag till fredag mellan klockan 08.00 - 20.00 samt lördag och söndag mellan 10.00 – 17.00. För mejl ber vi dig använda vårt formulär nedan. Vill du ha snabba svar på enkla frågor kan du chatta med oss måndag till fredag 08.00 – 17.00.

Kvinna som pratar i headset

 

Kvinna som pratar i headset

 

 

 

Kontakta vår Kundservice när du behöver hjälp med tekniska frågor, behöver tips och råd om våra produkter eller behöver hjälp med reservdelar och servicefrågor.

Vi har samlat de vanligaste frågorna i vår F.A.Q. nedan.

Du kan kontakta kundservice via telefon på 0511-34 20 00 måndag till fredag mellan klockan 08.00 - 20.00 samt lördag och söndag mellan 10.00 – 17.00. För mejl ber vi dig använda vårt formulär nedan. Vill du ha snabba svar på enkla frågor kan du chatta med oss måndag till fredag 08.00 – 17.00

  • Tekniskt fel Fakturor i Juni

    På grund av tekniskt fel har vissa inbetalningar gjorda under Maj månad inte registrerats före utskicket av månadsfakturan i Juni. Har ni betalt in ett belopp som varit oss tillhanda senast 31/5 kan ni därför bortse från eventuella avgifter för försening eller andra avgifter relaterat till detta problem såsom ökad ränta eller om hela skulden varit betald bortse från aviavgifter.

    Har du sedan tidigare påminnelser inte betalat och fakturan gått över till inkasso kommer vi automatiskt att korrigera även detta om vi fått in betalningen senast 31/5

    Skulle det vara eventuella frågor efter ni fått fakturan i Juli var god kontakta vår Kundservice.

     

  • Försenat utskick Fakturor i Juni

    På grund av tekniska fel har månadsfakturan som var för utskick i Juni vissa fall blivit försenad och e-fakturor kan istället ha kommit via brev. Felet är nu åtgärdat och vi ber er betala fakturan så fort som möjligt. På grund av det tekniska problemet har uppskov på betalning gjorts till att vara oss tillhanda senast 10/7. Du har alltid samma OCR-nummer på din månadsfaktura och kan därför alltid betala in ditt minsta belopp märkt med detta nummer även om du inte mottagit din faktura.

  • Logga in på ditt medlemskonto?

    Om du är JulaClub-medlem men inte tidigare loggat in behöver du först registrera ditt konto och välja ett lösenord. Detta gör du via Bli Medlem - Redan JulaClub-medlem. Du fyller där i den e-post som du registrerat på medlemskapet. Sedan kan du skicka en verifikationskod till din registrerade e-post eller ditt registrerade mobilnummer. Tänk på att även kolla i skräpposten så inte mejlet sorterats dit i din inkorg.

     

    Har förut varit inloggad men glömt ditt lösenord använd Glömt lösenord vid inskrivningsfältet för koden vid Logga in. Tänk på att ange samma e-postadress som du har kopplat till ditt konto.

  • Jag har inte fått min faktura?

    Vill du göra en betalning före du fått hem din faktura så kan du alltid betala in och ange ditt vanliga OCR-nummer, varje faktura du får har samma OCR-nummer. Har du mer frågor kontakta gärna kundcenter.

  • Kan jag ringa direkt till ett varuhus?

    All kontakt med Jula sker via Julas Kundcenter. Där får du hjälp och vägledning i alla dina ärenden.

  • Hur reklamerar jag min produkt?

    För att reklamera din vara så besöker du ditt närmsta Jula-varuhus tillsammans med ditt inköpsbevis. Personalen i varuhuset hjälper dig med att ta ärendet vidare. Om det är en produkt med fast installation till exempel värmepump eller varmvattenberedare så rekommenderar vi dig att kontakta den tekniska supporten innan du monterar ned någonting för bästa möjliga lösning. Vissa märkesprodukter har egna serviceverkstäder man kan besöka direkt för snabbast service, kontakta gärna kundcenter om ni har några frågor kring detta.

  • Har Jula öppet köp?

    Jula erbjuder öppet köp i 30 dagar efter köptillfället. För att lämna tillbaka en produkt på öppet köp så krävs det att produkten är i obruten förpackning och oförändrat skick. Det enda inköpsbevis som godtas vid öppet köp är originalkvittot. 

  • När kommer min faktura?

    När du har handlat med ditt JulaSmart-kort så kommer din faktura nästkommande månad. Handlar du produkter i Januari kommer fakturan för det i februari, och för det du handlat i Februari kommer fakturan i Mars.

  • Var ser jag mina bonuspoäng?

    Dina bonuspoäng ser du om du loggar in på Mina Sidor. På förstasidan syns det hur många poäng man tillfälligt har i sin poängbank och hur många poäng det är kvar till nästa bonuscheck.

  • När kommer min bonuscheck?

    Din bonuscheck utbetalas månadsvis och du får meddelande om detta till din registrerade e-post. Avräkningen sker månaden innan utbetalning och du får de bonusgrundade poängen avdragna från din poängpott vid avräkningen och själva checken kommer i mitten på månaden. För att läsa mer om bonus och hur det fungerar besök http://www.jula.se/julaclub/villkor-for-julaclub/.

  • Var hittar jag reservdelar till min produkt?

    Jula tillhandahåller reservdelar till en mängd olika produkter i vårt sortiment. Vi rekommenderar dig att kontakta Teknisk Support på vårt Kundcenter så besvarar vi vad som gäller för just din produkt. Märkesprodukter som t.ex. Black & Decker, Stiga och Bosch har ofta egen försäljning av reservdelar, du kan se mer på respektive märkes hemsida.

  • Kan jag handla på faktura?

    Ja det kan du, som privatperson går man med i JulaSmart och som företagskund JulaPro. Det kan du göra antingen via ditt lokala varuhus eller via vår hemsidan går in på det medlemskap du är intresserad av.

  • Garanti

    Jula lämnar i regel 12 månaders garanti på de flesta varor med undantag för uppladdningsbara batterier och godis. Vissa modeller och märken kan ha förlängd garanti men då är detta skrivet på hemsidan och förpackningen. Är du osäker vad som gäller just din produkt, skriv i chatten så besvarar vi direkt.

  • Hur kan jag se om min beställning skickats?

     

    I ditt bekräftelsemejl fick du ett kolli-id som ger dig möjligheten att söka via den speditör som valts. I mejlet finns en länk som tar dig direkt till den sidan.

  • Hur mycket kostar frakten?

    Kostnaden beror på transportsätt och paketets storlek, läs mer på Leverans och fraktalternativ

     

  • Jag har köpt via e-handel och ångrar mitt köp

    Du har som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. För att se hur du returnerar din produkt gå till Returnera en produkt för mer information

  • Hur lång leveranstid är det på min beställning?

    Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar, du ser mer om leveranser på Leverans och fraktalternativ

  • Jag hittar inte min följesedel?

    Din leveransbekräftelse skickas digitalt i och med beställningen, i paketet finns inget fysisk papper.

  • Hur returnerar jag min produkt?

    För att returnera produkt kan du besöka närmsta varuhus i det land produkten är köpt. Är produkten köpt via e-handel har du rätt att skicka in den men tänk returnera i varuhus alltid är kostnadsfritt. Läs mer om hur du returnerar din produkt på Returnera din produkt

  • Vem kan teckna JulaPro-konto?

    JulaPro-konto kan endast tecknas av företagets firmatecknare. Läs mer här!

Lägg till filer

Adress

Jula Sverige AB
Box 363
532 24 SKARA
Säte SKARA
Org.nr 556944-7856
moms.nr SE556944785601

Inspelning av samtal till kundservice

När du ringer Jula AB:s kundservice, spelas samtalet automatiskt in. Det gör vi för att dialogträna våra medarbetare, anpassa vårt talsvar samt utveckla vårt arbetssätt, i syfte att förbättra för dig som kund. De inspelade samtalen sparas normalt i max 180 dagar. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy eller om datalagring på datainspektionen.se

Kundservice

  • Måndag–fredag 8.00-20.00
  • Lördag och söndag 10.00-17.00
  • Telefon: 0511-34 20 00

Reklamation

  • Måndag–fredag 8.00-17.00
  • Telefon: 0511-34 20 00