• Fri frakt till varuhus
  • Öppet köp i 60 dagar
  • 15 000 noga utvalda produkter

Om Jula

Jula CL Skara Flygbild

Starkt resultat för Jula Holdingkoncernen 2021

Nettoomsättningen för 2021 landade på cirka 10,46 miljarder SEK, med ett resultat efter finansiella poster om cirka 1,76 miljarder SEK. Jula Holding betalar cirka 368 miljoner SEK i skatt på resultatet. En medarbetarbonus om totalt cirka 51 miljoner SEK har delats ut till medarbetarna i koncernens samtliga verksamheter. − Vi kan konstatera att 2021 var ett bra år för Jula Holdingkoncernen, vilket är mycket glädjande, säger Karl-Johan Blank, Jula Holdingkoncernens ägare.

Maria Ragnarsson 210301 2

Jula satsar på hållbara transporter och produkter

Jula har publicerat sin hållbarhetsredovisning för 2021. − Att utveckla klimatneutrala transportlösningar och förlänga livslängden på våra produkter är två områden där vi flyttat fram positionerna, säger Maria Ragnarsson, Sustainability Manager på Jula.

Jula X Early Bird

Jula erbjuder hemleveranser med Early Bird

Jula har tecknat avtal med Early Bird. − Vi satsar stort på e-handel och vill hela tiden förbättra kundernas upplevelse. Vi har länge velat erbjuda hemleveranser till fler kunder och vårt behov stämmer bra överens med Early Birds erbjudande, säger Filip Eriksson, E-commerce Manager på Jula.

shutterstock 505562908 VASA

Hemmafixarkedjan Jula öppnar varuhus i Vasa

Jula är en av Sveriges största detaljhandelskedjor med varuhus och e-handel i både Sverige, Norge och Polen. Familjeföretaget grundades 1979 och koncernen omsätter idag cirka 10 miljarder SEK (900 miljoner EURO). – I slutet av året slår Jula upp sina portar på Klemetsö i Vasa. Därmed blir Vasa den stad i Finland där Jula öppnar sitt första varuhus, en etablering som kommer att följas av ytterligare ett 25-tal de närmaste åren, säger Jaakko Soini, landschef för Jula Finland.

IMG 8807

Jula vann reklamtävling

När reklamtävlingen 100-wattaren avgjordes på en gala i Stockholm igår kväll, stod Jula som segrare i kategorin Långsiktigt med kampanjen ”Inget kan stoppa dig nu”. – Där satt den! Det här priset är en bekräftelse på all tid vi lagt ner i projektet och ger alla inblandade självförtroende att fortsätta våga och utmana gränser, säger Jonas Järrenfors, Marketing Director på Jula.