• Fri frakt till varuhus
  • Öppet köp i 30 dagar
  • 15 000 noga utvalda produkter

Om Jula

Hööks

Jula Holding-koncernen köper Hööks

Det är nu klart att Jula-koncernen köper Hööks, Skandinaviens ledande företag inom hästsport. – Detta är en milstolpe i utvecklingen av koncernen. Fram till nu har vi startat och utvecklat nya verksamheter helt från grunden. Med köpet av Hööks kommer vi till ett väl fungerande företag med lång historik, starka varumärken, trogna kunder och engagerad personal. Vi ser stora möjligheter att tillsammans stärka verksamheterna, säger Karl-Johan Blank, ägare och koncernchef Jula Holding.

Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef

Jula Holding-koncernen utvecklas

Jula har historiskt kanske främst förknippats med handel i varuhus och över nätet. Ur handeln har även en koncernen växt fram med verksamheter inom flera olika områden. – När handelsverksamheten växt har olika verksamhetsområden utvecklats och skapat nya egna affärsmöjligheter. Några av dessa olika verksamheter har utvecklats till fristående företag vilka nu samlas i Jula Holding-koncernen. Vi ser med detta upplägg stora möjligheter  för verksamheterna att stärka varandra, säger Karl-Johan Blank, Jula Holding-koncernens ägare och koncernchef.

Blank Thon

Jula och Thon i fruktbart samarbete

Jula och Olav Thon tecknar avtal om åtta utvecklingsprojekt för Julavaruhus i Norge och Sverige. – Det är stor vilja från båda parter som ligger till grund för att vi har kunnat föra samarbetet framåt, säger Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef.

Invigning Askim Uppsala

Jula öppnar två nya varuhus

Jula öppnar nu två nya varuhus. Ett i Uppsala (17:e oktober) och ett i Askim (Norge, 18:e oktober). – Det är härligt att nu kunna möta våra kunder i helt nya varuhus på dessa orter. Nya varuhusetableringar är viktigt för Jula, och det stärker oss även på hemmaplan i Skara och i Skaraborg, säger Karl-Johan Blank, koncernchef och ägare.

Blueweare Pro 180810 1

Jula lanserar Pro Workwear

Jula lanserar nu ett helt nytt sortiment arbetskläder, Pro Workwear. Den nya kollektionen är omfattande med bland annat byxor, jackor, fleecar, T-shirts, underställ, mössor, strumpor, handskar, skärp och skor. – Med konceptet Pro Workwear höjer Jula nivån på arbetskläder och blir en urstark spelare på marknaden. Med det nya sortimentet vill vi nå ut till den medvetne kunden som idag kanske inte handlar sina arbetskläder på Jula, säger Per-Gunnar Eklöf, affärsområdeschef för Julas klädsortiment.