Jula till Backaplan

Invigning VIS 170615 I början av sommaren 2020 kommer Jula öppna ett nytt varuhus i Göteborg, denna gång i den nordvästra delen av staden på handelsområdet Backaplan.

Det blir ett nytt läge för Jula i ett område i stor förändring, vilket kommer stärka vår position i Sveriges andra största stad Johan Sjöhagra, DSO på Jula

Julavaruhusen i Kållered och Sisjön i Göteborg får ytterligare sällskap när Jula nu skrivit avtal med Siba Fastigheter AB för ett nytt varuhus på Backaplan. – Det blir ett nytt läge för Jula i ett område i stor förändring, vilket kommer stärka vår position i Sveriges andra största stad, säger Johan Sjöhagra, DSO på Jula. Stark handelsplats Varuhusets yta är cirka 3 000 kvadratmeter och kommer utrustas med Julas senaste butikskoncept. – Jula har länge önskat etablering på Hisingen och Backaplan, vilket kommer göra oss mer komplett handelsmässigt inom Göteborgsområdet. Det händer väldigt mycket på Backaplan med omnejd, vilket gör det till en otroligt stark handelsplats, säger Johan Sjöhagra.