Jula Holdingkoncernen utvecklar handeln i Katrineholm

katrineholm-pinned-on-map-sweden Jula Holdingkoncernen, med G&K Blanks Fastigheter i spetsen, utvecklar nu handeln i Södermanland genom förvärv av tomtmark på handelsområdet Lövåsen i Katrineholm.

Fastighetsförvärvet på Lövåsen känns mycket bra, vi såg här möjligheten att få bästa möjliga läge för etablering av handel i Katrineholm. Jula Holdingkoncernens ägare och koncernchef Karl-Johan Blank

Marken som förvärvas är belägen vid norra infarten till Katrineholm, vilket innebär goda möjligheter att stärka handeln i regionen. − Fastighetsförvärvet på Lövåsen känns mycket bra, vi såg här möjligheten att få bästa möjliga läge för etablering av handel i Katrineholm. I upptagningsområdet finns många potentiella kunder som gillar friluftsliv och som gärna fixar med hem, villa och trädgård, säger Jula Holdingkoncernens ägare och koncernchef Karl-Johan Blank. Green Building Koncernbolaget G&K Blanks Fastigheter har aktivt förvärvat marken för att utveckla området med nya intressenter. Nu intensifieras arbetet och totalt finns det möjlighet att utveckla cirka 4 000 kvadratmeter fastighetsyta för handel . Fastigheten kommer att uppföras av G&K Blanks Fastigheter och byggas enligt Green Building för att effektivisera energianvändningen i byggnaden. Hyresgäster blir Jula och Hööks. − Processen är nu påbörjad och vi ser fram emot att utveckla handelsplatsen för Jula och Hööks, säger Johan Carlberg, vd G&K Blanks Fastigheter. Byggstart för projektet planeras till vintern 2021-2022. Mer information om utvecklingen av handelsplatsen kommer under året.