• Alltid fri frakt till varuhus
  • Fri frakt till ombud från 999.-

Hon blir ny VD för Jula Miljö & Energi

Foto Kristin Boman Jula Miljö & Energis nya VD heter Kristin Boman. Kristin Boman har lång erfarenhet från ledande befattningar inom energibranschen. − Miljö- och energieffektivisering har alltid legat mig varmt om hjärtat. Därför känns det väldigt bra att vi nu tar nästa steg i utvecklingen av Jula Miljö & Energi när vi får in Kristin som ny VD, säger Karl-Johan Blank, Jula Holdingkoncernens ägare och koncernchef.

Jula Miljö & Energi bildades i början av 2020 och är Jula Holdingkoncernens nyaste bolag. Jula Miljö & Energi utvecklas kring fem affärsområden: Energi Drivmedel Investeringar i bolag med miljö & energiprofil Återvinning och cirkulära materialflöden Jord, skog och mark. Nästa nivå På kort tid har bolaget etablerats på den svenska marknaden med stora investeringar i vindkraft och innovativa miljöteknikverksamheter. − Jula Miljö & Energi har fram till nu varit ett bolag under uppstart. Med Kristin Boman som ny VD kommer vi att ta verksamheten till nästa nivå. Med sin erfarenhet och sitt engagemang kommer hon att utveckla bolagets fem affärsområden, och även identifiera ytterligare investeringar i intressanta innovativa ”startups” och ”scaleups” inom miljö- och energiområdet. Med sina nya perspektiv kommer Kristin också att bidra till dynamik i samverkan mellan de olika koncernverksamheterna, säger Joachim Frykberg, VD Jula. Inspirerande entreprenörsanda Kristin Boman är smålänningen som flyttat till Västkusten och numera är bosatt i Trollhättan. Hon har en utbildningsbakgrund som lantmäteriingenjör och en tioårig yrkeserfarenhet i ledande befattningar inom  energibranschen. På fritiden är det annars idrott (padel och löpning) och natur som gäller. − Jag ser verkligen fram mot att bli en del av Jula Holdingkoncernen. Det finns mycket engagemang och en inspirerande entreprenörsanda, och dessutom gillar jag koncernens fokus gällande långsiktigt hållbar lönsamhet. Jula Miljö & Energi är ett spännande bolag som ligger helt rätt i tiden med investeringar i vindkraft, innovativ miljöteknik och hållbara verksamheter. Ser fram emot att få driva och utveckla bolaget framåt, säger Kristin Boman, ny VD för Jula Miljö & Energi.